Veel gestelde vragen

Hieronder vind u een overzicht van de meestgestelde vragen en hun antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Bestellen

  1. Ik bestel voor het eerst op intenzwonen.nl. Hoe werkt het?
  2. Wat is de status van mijn bestelling?
  3. Waarom is er een (lange) levertijd op mijn bestelling?
  4. Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

Bezorgen

  1. Wanneer word mijn bestelling bezorgd?
  2. kan ik mijn bestelling ook komen ophalen?
  3. Kan ik een afspraak maken voor levering?
  4. Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
  5. Nemen jullie mijn oude meubels mee?
  6. Kan er ook in het buitenland bezorgd worden?

Betalen

  1. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
  2. Waar vind ik mijn factuur?
  3. hoe werkt betalen via iDEAL?
  4. Hoe kan ik waardebon inwisselen?

Retourneren

  1. Kan ik een artikel retourneren?
  2. Hoe kan ik een artikel retourneren?
  3. Moet ik verzendkosten betalen als ik iet retourneer?
  4. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit iets te retourneren?
  5. Wat is de status van mijn retouropdracht?

Onderhoud, garantie en reparatie

  1. Hoe moet ik mijn meubel onderhouden?
  2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik nu doen?
  3. Hoe lang heb ik garantie?
Klachten
  1. Ik heb een klacht, wat moet ik nu doen?
  2. Wat mag ik nu van Intenz Wonen verwachten?
 
 

Bestellen

  1. Ik bestel voor het eerst op intenzwonen.nl. Hoe werkt het?
    In onze webshop bekijkt u de artikelen. Wanneer u kunt kiezen uit verschillende opties, vergeet die dan niet in te vullen. Denk daarbij aan de afwerking, een pootkleur of het juiste RAL-nummer. Daarna klikt u op “in winkelwagen”. U komt dan op de pagina van uw winkelwagen. U kunt nog verder winkelen of u gaat door naar afrekenen.
    Vul minimaal de verplichte gegevens in en kies een betaalmethode. Controleer uw gegevens goed en plaats daarna de bestelling.
    Als u er bij het invullen van uw persoonlijke gegevens voor kiest een account aan te maken, kunt u een volgende keer uw bestelling sneller en makkelijker afronden. Ook geeft het aanmaken van een account u de mogelijkheid  de status van uw bestelling te volgens, uw factuur terug te zien, het bezorgadres eenvoudig te wijzigen en eenvoudig aan- of afmelden op de nieuwsbrief. 
     
  2. Wat is de status van mijn bestelling?
    Wanneer u uw bestelling heeft geplaatst in de webshop ontvangt u daarvan een e-mail. Ook wanneer uw betaling is ontvangen, ontvangt u daarvan een e-mail.
    Wanneer u een account heeft aangemaakt kunt u door in te loggen op onze website de status van uw bestelling volgen.
    Heeft u een bestelling gedaan in een van de showrooms, dan krijgt u daarvan geen bevestiging per e-mail. Wij bellen u op wanneer uw bestelling compleet is en bezorgd kan worden. 
    Het kan zijn dat u te maken heeft met een levertijd. Om te informeren naar de status van uw bestelling kunt u via e-mail contact opnemen met ons hoofkantoor: info@intenzwonen.nl. Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar, tussen 09:30 en 12:00 op telefoonnummer 0226 – 360 160

  3. Waarom is er een (lange) levertijd van toepassing op mijn meubels?
    De meeste meubels die u bij Intenz Wonen besteld worden speciaal voor u gemaakt. Er is van deze meubelen geen grote voorraad aanwezig. Technisch gezien zou dat ook bijna onmogelijk zijn;
    Een meubelfabriek maakt soms wel 50 verschillende modellen banken en fauteuils die elk in wel 50 verschillende stoffen uitgevoerd kunnen worden. U kunt kiezen uit verschillende afmetingen, pootjes enzovoort. Kortom, heel veel mogelijkheden!! Het is onmogelijk om daar een voorraad in aan te leggen.
    Wanneer u een meubel bij ons besteld moet dat dus nog voor u “gebouwd” worden, en dat duurt nu eenmaal een aantal weken.
    Bij de ene fabriek kan het sneller gaan als bij de andere.
    Teak meubelen worden uit Indonesië geïmporteerd en komen per vrachtschip naar Nederland. De reis alleen al duurt een aantal weken. Vervolgens word het door de douane in de haven van Rotterdam gecontroleerd waarna de meubelen bij ons afgeleverd kunnen worden
     
  4. Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat?
    U dient hiervoor altijd direct contact op te nemen met het hoofdkantoor. Er word gekeken naar de status van uw bestelling en een eventueel reeds op hande zijnde (deel-)levering. Afhankelijk daarvan kan het zijn dat er kosten in rekening worden gebracht voor het annuleren van uw bestelling. Dit staat tevens beschreven in de CBW-voorwaarden. 
     

Bezorgen

  1. Wanneer word mijn bestelling bezorgd?
    Accessoires tot maximaal 10 kilo en met een maximale afmeting van 100x50x50 cm worden verzonden via pakketpost van postNL. Uw bestelling word maximaal binnen 2 werkdagen bij u thuis bezorgd.
    Grotere artikelen bezorgen wij zelf in Noord- en Zuid- Holland. Voor het bezorgen in andere provincies schakelen wij een extern bedrijf in (uiteraard gespecialiseerd in het bezorgen van meubels).
    Wanneer uw bestelling bij ons compleet is, bellen wij of de externe transporteur u op om een bezorgafspraak te maken.  Dit kan meestal op relatief korte termijn.
    Zonder afspraak komen wij niet bezorgen.

  2. Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen?
    Ja, dat kan. In de afrekenfase kunt u er voor kiezen uw bestelling af te halen in een van onze showrooms. Hiervoor worden geen bezorgkosten gerekend.  
    Wanneer uw bestelling bij ons compleet is bellen wij u op om een datum af te spreken wanneer de bestelling voor u klaar staat in de winkel. Een werkdag van te voren kunt u contact opnemen met het hoofdkantoor om een tijdsindicatie op te vragen.Omdat wij in de winkels slechts beperkte opslagruimte hebben is het gewenst uw bestelling die afgesproken dag op te halen. 

  3. Kan ik een afspraak maken voor levering?
    Dat kan op het moment dat uw bestelling bij ons compleet is. Wij bellen u dan op en maken een afspraak voor de levering bij u thuis of het afleveren in een van onze winkels. 

  4. Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
    Ja, dat kan.
    In de afrekenfase kunt u een alternatief afleveradres opgeven.

  5. Nemen jullie mijn oude meubels mee?
    Nee, wij nemen geen gebruikte meubels in.
    Wel worden de nieuwe meubels netjes uitgepakt, op hun plaats gezet en nemen wij het verpakkingsmateriaal weer mee.
     
  6. Kan er ook in het buiteland bezorgd worden?
    Voor het bezorgen van kleinere pakketjes, tot 2 kg, naar België worden de standaard PostNL bezorgkosten gerekend van € 8,50. Grotere pakketten of andere landen doen wij slechts in overleg met de klant omdat de kosten hiervan sterk kunnen verschillen. U kiest dan in de Afrekenfase voor "Bezorgen in overleg: € 0,00". De bezorgkosten vervolgens na overleg apart in rekening gebracht. 

Betalen

  1. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
    U kunt kiezen uit Overmaken of iDeal.
    Overmaken:  u dient het gehele bedrag aan ons over te maken op het rekeningnummer dat vermeld staat op de orderbevestiging. Wanneer dit bedrag bij ons binnen is, ontvangt u per e-mail  de factuur en is uw bestelling definitief geplaatst.
    iDeal: direct overmaken via de online betaalmodule van u eigen bank. Volg de stappen in het scherm en rond de betaling af. Daarna ontvangt u per e-mail de factuur. Uw bestelling is definitief geplaatst.

  2. Waar vind ik mijn factuur?
    Wanneer uw betaling is voldaan ontvangt u automatisch per e-mail de factuur.

  3. Hoe werkt betalen via iDEAL?
    Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
    Voor meer informatie over iDeal kijkt u op www.ideal.nl

  4. Hoe kan ik mijn waardebon inwisselen?
    Heeft u een waardebon met een kortingscode? Deze code vult u in bij de controle in de afrekenfase. Vóórdat u klikt op “plaats uw bestelling”.
    Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om cadeaubonnen zonder code in te leveren via de webshop. U kunt deze uiteraard wel in een van onze winkels inleveren.

Retourneren

  1. Kan ik een artikel retourneren?
    Dit hangt af van het artikel. U kunt dit ook nalezen in de algemene voorwaarden.
    Artikelen die voor u op maat zijn besteld of conform door u bepaalde specificaties zijn besteld (een gekozen stoffering, kleur, pootjes, afmeting of opstelling) kunnen helaas niet geretourneerd worden.
    Voor overige artikelen geld een zichttermijn van 7 dagen. Niet tevreden? Dan dient u maximaal op de 6e dag contact op te nemen met het hoofdkantoor voor instructies over het retoursturen of het maken van een retourafspraak. (De dag van levering op het door u opgegeven adres is dag één.)
    Uiteraard dient het artikel in orginele staat en onbeschadigd te zijn.

  2. Hoe kan ik een artikel retourneren?
    De wijze van retourneren hangt af van het artikel. Is het een klein genoeg voor een postpakket? Dan kunt u het zelf opsturen. Is het groter, dan moet er een retourafspraak gemaakt worden. Neemt u contact op met het hoofdkantoor voor afspraken en instructies hier over.

  3. Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?
    Ja, de kosten voor retourneren zijn voor de klant. De kosten verschillen van €6,75 tot €75,-., afhankelijk van de wijze van retourneren. Dit doet u altijd in overleg met het hoofdkantoor.

  4. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit iets te retourneren?
    Wanneer het geretourneerde artikel bij ons aangekomen is word het controleert waarna het aankoopbedrag op uw bankrekening word terug gestort. Hebben wij of een transporteur het artikel  bij u opgehaald? Dan worden de kosten hiervoor van het aankoopbedrag af getrokken.

  5. Wat is de status van mijn retouropdracht?
    Als het geretourneerde artikel bij ons is binnengekomen, ontvangt u daarvan per e-mail een bevestiging.

Onderhoud, garantie en reparatie

  1. Hoe moet ik mijn meubel onderhouden?
    Informatie over onderhoud kunt u vinden in het onderhoudsadvies op deze website. Heeft u na het lezen daarvan nog vragen, neemt u dan contact op met ons hoofdkantoor. Zij kunnen u voorlichten of een terugbelverzoek indienen bij een van de adviseurs in de winkel.

  2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik nu doen?
    Neemt u zo snel mogelijk contact op met het hoofdkantoor. Neem foto’s van het defect of de beschadiging en stuur die per e-mail op naar info@intenzwonen.nl
    Er word daarna zo snel mogelijk naar een passende oplossing gezocht.

  3. Hoe lang ik heb garantie?
    Intenz Wonen is een CBW-erkende woonwinkel. In de CBW-voorwaarden zijn alle regels opgenomen die voor u van belang zijn als u iets koopt, bijvoorbeeld over (aan)betalen, annulering, levertijd, levering, vervoer en garantie. Voor gedetailleerde informatie over deze voorwaarden kunt u kijken op de website van het CBW MITEX. U kunt de voorwaarden ook opvragen in onze winkels of via info@intenzwonen.nl.

Klachten

  1. Ik heb een klacht, wat moet ik nu doen?

    Service naar de klant dragen wij hoog in het vaandel. Van een hartelijke ontvangst in de winkel tot een correcte levering van de orders.

    Heeft u echter toch een klacht of een vraag? Dan kunt u het onderstaande formulier invullen om ons op de hoogte te brengen. 

    Voor een spoedige afhandeling raden wij aan uw klacht goed te omschrijven en indien mogelijk uw ordernummer toe te voegen.

    Een klacht is gegrond indien deze niet veroorzaakt is door:

     - foutieve montage/behandeling
     - beschadiging door opzet/nalatigheid
     - foutief gebruik c.q. nalatig onderhoud
     - normale slijtage

Proef onze verse koffie!

Heeft u grote woonplannen? Kom dan langs voor een afspraak. We zullen al uw woonwensen doornemen en geven u gericht advies. Onder het genot van een kopje verse koffie!

* Verplichte velden

2. Wat mag ik nu van Intenz Wonen verwachten?

Uw klacht word beoordeeld door een gespecialiseerde servicemonteur. Indien nodig maakt hij met u een afspraak om bij u thuis de klacht te beoordelen. Vanaf de dag dat u uw klacht gemeld heeft, kan het een paar dagen duren voordat er met u contact word opgenomen. (Uw klacht is desondanks al wél in behandeling genomen!) 

  1. Het kan ook zijn dat er een servicemonteur van de fabrikant bij u langs komt. Er word altijd eerst een afspraak gemaakt.
    Er zijn verschillende scenario’s:
  • De reparatie kan ter plekke uitgevoerd worden. Indien nodig maakt de servicemonteur een nieuwe afspraak met u.
  • De klacht moet in onze werkplaats opgelost worden. U word dan gebeld door ons hoofdkantoor om een retourafspraak te maken. Wanneer het meubel klaar is bellen wij u opnieuw om een bezorgafspraak te maken.
  • De klacht moet bij de fabrikant opgelost worden. U word dan gebeld door ons hoofdkantoor om een retourafspraak te maken. Vervolgens maken wij een retourafspraak met de fabrikant.  Wanneer het meubel klaar en weer in ons magazijn aanwezig is, bellen wij u op voor een nieuwe bezorgafspraak.
  • Onder bepaalde voorwaarden kan het zijn dat u recht heeft op een nieuw meubel. Wij zullen er in dat geval alles aan doen deze zo snel mogelijk bij u te leveren. Het kan echter zijn dat er opnieuw rekening moet worden gehouden met een levertijd van een aantal weken.

    Als uw meubel naar onze werkplaats of de fabriek terug moet, of u heeft recht op een nieuw meubel, kunt u in de tussentijd wellicht een meubel van ons te leen krijgen. Wij hebben o.a. diverse leenbanken beschikbaar zodat u toch comfortabel kunt zitten.

Of er kosten aan de reparatie verbonden zijn, hangt af van de garantietermijn en de aard/ oorzaak van de klacht. Dit gaat altijd in overleg met de klant.